Polytechnika
Polytechnika v DDM Písek
DDM Písek nabízí výukové programy pro školy
Umělá inteligence pro druhý stupeň ZŠ
Robotika pro 2. stupeň ZŠ
3D tisk pro 2. stupeň základní školy
Digitálně kreativní tvorba pro 2. stupeň ZŠ (řezací plotr Cricut, Procreate)
Cena za program činí 3800 Kč – možno hradit ze šablon.
Trvání jednotlivých programů jsou 4 vyučovací hodiny po 45 minutách – celý blok zabere i s přestávkami dopoledne od 8 do 12 hodin.
Maximální kapacita jednotlivých programů je 14 účastníků – v případě větších skupin je možno souběžně vyučovat dva výukové programy
Postup přihlašování: v kalendáři najdete vypsané volné termíny – na mail cervenka@ddmpisek.cz zašlete rezervaci společně se zvoleným programem. Zvolený temín Vám musí být zpětně potvrzen!
Trvání jednotlivých programů jsou 4 vyučovací hodiny po 45 minutách – celý blok zabere i s přestávkami dopoledne od 8 do 12 hodin.
Maximální kapacita jednotlivých programů je 14 účastníků – v případě větších skupin je možno souběžně vyučovat dva výukové programy
Postup přihlašování: v kalendáři najdete vypsané volné termíny – na mail cervenka@ddmpisek.cz zašlete rezervaci společně se zvoleným programem. Zvolený temín Vám musí být zpětně potvrzen!
Anotace jednotlivých programů:
- Umělá inteligence pro druhý stupeň ZŠ:
Vzdělávací program "Umělá inteligence pro druhý stupeň ZŠ" je interaktivním a zábavným způsobem seznámení žáků s principy umělé inteligence a jejím využitím ve světě kolem nás. Během praktických workshopů žáci budou mít jedinečnou příležitost si vyzkoušet práci s moderními technologiemi, jako jsou interaktivní roboti a programovací bloky AI.
Ve skupinových úkolech se žáci stanou "mladými inženýry" a společně budou programovat roboty, aby plnily různé úkoly a situace. Prostřednictvím zážitkové pedagogiky budou žáci motivováni k aktivnímu myšlení, týmové spolupráci a tvůrčím řešením problémů. Tímto způsobem si osvojí základní principy AI, jako jsou algoritmy a učení strojů.
Cílem programu je nejen rozvíjet digitální gramotnost, ale také podnítit žáky k vytváření nových nápadů a kreativnímu myšlení. Vedeni zkušenými lektory si žáci uvědomí, jak důležité jsou technologie v dnešním světě a jak mohou v budoucnu využít umělou inteligenci ke svému prospěchu.
Ve skupinových úkolech se žáci stanou "mladými inženýry" a společně budou programovat roboty, aby plnily různé úkoly a situace. Prostřednictvím zážitkové pedagogiky budou žáci motivováni k aktivnímu myšlení, týmové spolupráci a tvůrčím řešením problémů. Tímto způsobem si osvojí základní principy AI, jako jsou algoritmy a učení strojů.
Cílem programu je nejen rozvíjet digitální gramotnost, ale také podnítit žáky k vytváření nových nápadů a kreativnímu myšlení. Vedeni zkušenými lektory si žáci uvědomí, jak důležité jsou technologie v dnešním světě a jak mohou v budoucnu využít umělou inteligenci ke svému prospěchu.
- Robotika pro 2. stupeň ZŠ:
Vzdělávací program "Robotika pro 2. stupeň ZŠ" je zaměřen na zábavnou a interaktivní výuku robotiky a programování. Žáci nejen získají teoretické znalosti o robotických technologiích, ale také si je osvojí prakticky. Každý žák bude mít přístup k vlastnímu robotovi a za pomoci programovacích bloků se stane "mladým robotickým inženýrem".
Během týmových projektů budou žáci řešit reálné problémy a situace, které jim umožní rozvíjet kritické myšlení, týmovou spolupráci a kreativní řešení problémů. Výuka založená na zážitkové pedagogice bude stimulovat jejich zvídavost a chuť experimentovat a zkoumat.
V rámci programu se žáci seznámí s různými druhy robotů, od jednoduchých konstrukcí až po sofistikovanější modely, což jim umožní porozumět různým aspektům robotiky a využití v reálném životě. Díky praktické části se naučí základy programování a algoritmického myšlení, což je zásadní dovednost pro technologickou budoucnost.
Cílem tohoto programu je nejen motivovat žáky k zájmu o technologie a inženýrství, ale také jim ukázat, že věda a technika mohou být zábavné a kreativní. Rozvíjením jejich dovedností v oblasti robotiky se žáci budou cítit připraveni čelit budoucím výzvám a rozvinou si pozitivní vztah k technologiím.
Během týmových projektů budou žáci řešit reálné problémy a situace, které jim umožní rozvíjet kritické myšlení, týmovou spolupráci a kreativní řešení problémů. Výuka založená na zážitkové pedagogice bude stimulovat jejich zvídavost a chuť experimentovat a zkoumat.
V rámci programu se žáci seznámí s různými druhy robotů, od jednoduchých konstrukcí až po sofistikovanější modely, což jim umožní porozumět různým aspektům robotiky a využití v reálném životě. Díky praktické části se naučí základy programování a algoritmického myšlení, což je zásadní dovednost pro technologickou budoucnost.
Cílem tohoto programu je nejen motivovat žáky k zájmu o technologie a inženýrství, ale také jim ukázat, že věda a technika mohou být zábavné a kreativní. Rozvíjením jejich dovedností v oblasti robotiky se žáci budou cítit připraveni čelit budoucím výzvám a rozvinou si pozitivní vztah k technologiím.
- 3D tisk pro 2. stupeň základní školy:
Vzdělávací program "3D tisk pro 2. stupeň základní školy" je určen pro žáky druhého stupně, kteří se chtějí seznámit s moderními technologiemi a tvořivým 3D tiskem. Žáci budou mít jedinečnou příležitost zažít fascinující svět 3D tisku a naučit se základy práce s 3D tiskárnou.
Během programu budou žáci mít možnost navrhnout a vytisknout vlastní 3D modely. Praktická část programu bude plná zábavy a experimentování, kdy žáci budou tvořit jednoduché 3D tištěné objekty a soutěžit v týmových úkolech. Kreativita a inovace budou podporovány jako klíčové dovednosti, které žáci rozvíjejí při práci s 3D tiskem.
Cílem programu je rozvíjet technologické dovednosti žáků, jako je 3D modelování, práce s 3D tiskárnou a řešení reálných úkolů. Během výuky založené na zážitkové pedagogice budou žáci aktivně zapojeni do tvořivého procesu, což povede k posílení jejich kreativity a týmové spolupráce. Program má za cíl vzbudit zájem žáků o moderní technologie a ukázat jim, že tvořivá činnost může být zábavná a nápaditá.
Během programu budou žáci mít možnost navrhnout a vytisknout vlastní 3D modely. Praktická část programu bude plná zábavy a experimentování, kdy žáci budou tvořit jednoduché 3D tištěné objekty a soutěžit v týmových úkolech. Kreativita a inovace budou podporovány jako klíčové dovednosti, které žáci rozvíjejí při práci s 3D tiskem.
Cílem programu je rozvíjet technologické dovednosti žáků, jako je 3D modelování, práce s 3D tiskárnou a řešení reálných úkolů. Během výuky založené na zážitkové pedagogice budou žáci aktivně zapojeni do tvořivého procesu, což povede k posílení jejich kreativity a týmové spolupráce. Program má za cíl vzbudit zájem žáků o moderní technologie a ukázat jim, že tvořivá činnost může být zábavná a nápaditá.
- Digitálně kreativní tvorba pro 2. stupeň ZŠ (řezací plotr Cricut, Procreate):
Program "Digitálně kreativní tvorba pro 2. stupeň ZŠ" se zaměřuje na rozvoj digitálních kreativních dovedností žáků. Žáci se naučí pracovat s digitálním softwarem, jako je Procreate pro kreslení a design, a naučí se pracovat s řezacím plotrem Cricut pro tvorbu jedinečných projektů. Praktické workshopy a týmové aktivity umožní žákům rozvíjet svou kreativitu a designové schopnosti.
V rámci programu se žáci seznámí s digitálními nástroji pro tvorbu grafiky a designu. Budou mít možnost vytvářet vlastní digitální kresby, loga, nebo i jednoduché animace. Dále se seznámí s principy práce s řezacím plotrem Cricut, kde budou moci vytvářet vlastní šablonky, nálepky nebo dekorace.
Cílem tohoto programu je podpořit digitální gramotnost žáků a poskytnout jim nástroje pro kreativní seberealizaci. Práce s moderními technologiemi je prezentována jako nástroj pro neomezenou tvůrčí svobodu a umožní žákům sdílet své nápady a projekty s ostatními. Vedeni zkušenými lektory budou žáci povzbuzeni k vytváření originálních a inovativních projektů, což posílí jejich sebevědomí a sebeúctu.
V rámci programu se žáci seznámí s digitálními nástroji pro tvorbu grafiky a designu. Budou mít možnost vytvářet vlastní digitální kresby, loga, nebo i jednoduché animace. Dále se seznámí s principy práce s řezacím plotrem Cricut, kde budou moci vytvářet vlastní šablonky, nálepky nebo dekorace.
Cílem tohoto programu je podpořit digitální gramotnost žáků a poskytnout jim nástroje pro kreativní seberealizaci. Práce s moderními technologiemi je prezentována jako nástroj pro neomezenou tvůrčí svobodu a umožní žákům sdílet své nápady a projekty s ostatními. Vedeni zkušenými lektory budou žáci povzbuzeni k vytváření originálních a inovativních projektů, což posílí jejich sebevědomí a sebeúctu.